Vicces kérdések

Üdv, tudom, eltűntem. Megesik ez azokkal, akik végzősök a gimnáziumban. Pedig annyi mindent akartam volna ez idáig írni (hiszen annyival megkönnyíthetném a jövendőbeli végzősök életét – már akik olvassák a blogot -, hogy min nem kell aggódni, vagy éppen milyen tanácsokkal látná el őket). Nem fogok hazudni: ez az év most egyre rosszabb lesz (ha ebből a hétből indulunk ki legalábbis).

Először is leadtam a jelentkezésemet: SZTE-TTIK programtervező informatikus és mérnökinformatikus képzéseire, illetve a GDF mérnökinformatikus képzésére. A programtervezőnek jobban örülnék, de ez most egyre kétségesebb lesz. Szeretném biztosítani a bejutásom, ezért már tavaly óta (igenigen! azóta, csak pénz híján ugyebár nehéz) fontolgatom a rettegett nyelvvizsgát.
A nyelvvizsga kérdés már régóta fennáll a családban csak éppen a finanszírozási gondok azok, amiket valahogy mindig a szőnyeg alá söprünk. Mondjuk elvileg (nagyon elvileg) van félretéve a tanulmányaimra illetve a jogsira pénz, nos ez utóbbit én legszívesebben beleforgatnám a nyelvvizsgámba. Csak azt nem tudom melyikbe.
Nézegettem a nyelvvizsgákat (Brigit még kérdeztem is, hogy milyen volt a TELC-es, de valamiért haragszik rám), de nem tudok döntetni. Igazság szerint tudom, hogy a TELC-cel jobban járnék (nemzetközileg is elismert), de most valahogy minden kiváltotta belőlem a „csak legyünk túl ezen az egész szaron” érzést. Szóval filózok a BME-s és a TELC-es vizsga között. Előbbi olcsóbb, a fellelhető mintafeladatok alapján megoldható (az érettségihez nagyon hasonlít), szótár használható, de a szóbelinél a vizsgáztatóval kell beszélni. A TELC pedig drágább, nehezebb (már amit hallottam róla: gyorsolvasás szükséges hozzá), szótár nem használható, de a szóbelinél párokban vizsgáznak.
Igazság szerint meg akartam kérdezni ToZót melyikről mi a véleménye és ilyenek, de szerdán N. válaszát viccnek gondolta, szóval akkor én a vicces kérdéseimmel inkább elkerülöm. A poén az, hogy éppen aznap akartam odamenni hozzá óra után, hogy beszéljünk, de aztán elveszett a „bizalom”. Valahogy bárki mással szívesebben beszélnék, mint vele. De persze (ez nem A. ellen szól) A. a minden, a tökéletes, a perfect, a csoda, a… igaz neki se ártana az órán részt vennie (de, hogy „a két másik hölggyel mi lesz?”), de ő azért mégiscsak tökéletes. Hiszen végülis csak ő tanulhat magánba angolul, ő olvas angolul, ő néz esetleg filmeket/sorozatokat angolul. SENKI MÁS! 
Most azt hozta ki belőlem az a szerdai óra, hogy legszívesebben egyáltalán nem járnék be: mert engem ne hordjon le valaki a nélkül, hogy bármit tudna! ToZó tanár, ráadásul még azt sem vonom kétségbe, hogy jó, de ne akarja nekem beadni, hogyha nem veszek részt az órán aktívan (mert attól, hogy nem írok és nem beszélek, attól még lehet, hogy figyelek, vagy nem?), attól még igenis gyakorolhatok otthon, nem? Igaz, nem leveleket írok, vagy éppen dolgozatot, és házi feladatot. De ott voltak a gyakorló lapok, meg az interneten fellelhető tesztek és az érettségik (bár azokat egyszer már átmazsoláztam). De nem baj, hiszen a kérdések feleslegesek és viccesek, bár nem tudom kinek. De azt hiszem ezzel nem azt érte el ToZó nálam, hogy imádással menjek be az órára és aktívan részt vegyek, sokkal inkább az ellenkezőjét… és ez mind azért van, mert rettentő makacs vagyok (és naiv). Szerdánként mondjuk határozottan jó átnézni az irodalom tételeket, vagy esetleg a memoritert… de van egy dolog, amit nem értek. A kedd: nekünk semmiféle kérvényt nem említett sem az ofő, sem Ő; de ugyebár azt ofő mondta, hogyha első vagy utolsó óra az angol, akkor az érettségizettek elmehetnek, s a másik csoportnál ez érdekes mód nem okoz gondot, hiszen onnan ketten kedden és szerdán csak harmadik órától járnak be. De akkor mi volt az a balhé, ami most kedden történt? Beírhatott volna igazolatlannak, de akkor elmondanám, „hogyan gondolta a három hölgy” azt, hogy kedden nem jön be második órára, mivel a töri elmaradt: úgy, hogy rohadtul nem mondta senki, hogy akkor a ToZó angolos csoport érettségizettjeinek van angol, csak a másik csoport érettségizettjeinek nincs. Hát így!
Felhúztam magam az angol miatt, mert eltűnt az a személy, akivel beszélni akartam a nyelvvizsgával kapcsolatban. És nem, nem mentem emelt angolra, mert nem tudtam volna garantálni, hogy tudom tartani a szintet, vagy éppen, hogy emelet érettségin elérem a bűvös 60%-ot a nyelvvizsgához. Mert az az ötven pont nálam nem játszik, mert az angolt én nem viszem tovább, így viszont csak a pontjaimat (angol évvégi) rontanám le: „FIGYELEM! Csak abban az esetben jár az emelt szintű érettségi vizsgáért többletpont, amennyiben – részben – annak az eredményéből kerülnek az érettségi pontok kiszámításra! (Pl. a jelentkező történelemből emelt szintű érettségi vizsgaeredménnyel rendelkezik, az általa megjelölt képzésen a felvétel feltételéül a következő vizsgatárgyak vannak meghatározva: magyar nyelv és irodalom vagy történelem vagy matematika.)”.

Kemény hetek jönnek: irodalom kétórás (megint, de most nem tétel, hanem memoriter lesz hozzá); nyelvtanból tételfelelés (senki se tudja most egészosztályos lesz-e és melyikekből); töriből majd március-április környékén vesszük a maradék tételes dolgokat (végülis, csak májusban lesz az érettségi…); fizikából dogát írunk (bár kérdés, hogy a szerkesztés házi lesz-e vagy végül a dogába, mert ha dogába, akkor mindenkinek kettes lesz…); bioszból is dogát írunk (ökológia, bár amit Zs.-től kaptam jegyzet abból legutóbb csak kettest sikerült írnom, de nem baj)…
Szóval ezek közé/elé/után kéne nekem egy nyelvvizsgát bezsúfolnom. Challenge accepted!
A későbbiekben igyekszem visszatérni, hiszen volt ám néhány csudajó dolog is az eddigi tanévben. Például:
-     megismerkedtem I.-vel (ez egy hossssssszúúú történet), aki az iskolai rendszergazda (értsd: a suli szíve)
-     sütöttem Szépszeműnek és I.-nek szülinapi tortát (előbbinek tank alakú Nutella-tortát, utóbbinak szív alakú Sacher-tortát -> mindkettőről recept jön)
-     megünnepeltem a szülinapomat Sleepyvel, Szépszeművel és I.-vel
-     vettem egy csomó könyvet, kedden megyek az utsó kettőért (de idén már csak Diana Gabaldon: Az utazó könyvére fogok szánni)
-     jaj, majd el felejtettem a január elsejémet, ami fantasztikusan jó élmény volt (habár megfagytam)
-     kaptam még csillagokat (oh, meséltem már, hogy csomó foszforeszkálós csillagom van?)
-     elkezdtem félretenni pénzt (három perselyem van: minden héten 100 Ft; minden héten 25 Ft-tal több; minden hónapban 1000 Ft)
-     megint írok „Szép emlékek” perselyt
-     oh, ez még decemberi, de: Sleepytől kaptam adventi kalendáriumot (úúúgy örültem neki)
-     voltam moziban, megnéztem az Ébredő Erőt
-     készítettem kívánságlistát és to-do listát (ha nem költeném el az összes pénzem, akkor tetoválást tudnék csináltatni)
-     megterveztem a tetoválásom (az infinity jel, a barátságot szimbolizáló két nyíl és az „álom” és „valóság” szavak egyvelege)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése