Évértékelő 2018 - Búcsú?


Sziasztok Utazók!

Sok bejegyzést olvastam, amiben a bloggerinák kiemelik, hogy ők például mennyire utálják, hogy nincs egy folyamatos jelenlét néhány blognál. És persze, megértem, hiszen én is szoktam sajnálni, amikor egy rendszeresen olvasott blogomon mindig csak bocsánatkérésekbe ütközöm.
Most viszont olyan helyzetbe kerültem, hogy egyszerűen nem tudom, mit csináljak. Írom a bejegyzéseket és szeretem őket írni, azonban egyszerűen úgy érzem, nincsen időm. Tudjátok, amikor a munka-suli-magánélet trióba a szórakozás már alig fér bele. Jobban mondva, elkezdtem téli spájzolni. Megírtam csomó bejegyzést, elkezdtem csomó bejegyzést és aztán bimm-bumm olyan dolgok történtek, amik eléggé megterheltek.
Pedig igenis akartam írni ide. De sajnos, úgy érzem, kicsúszott a kezeim közül a gyeplő. Beidőzítettem a három recept bejegyzést, amik majd megjelennek és, ha úgy hozza az élet, jövök még egy nyaralós bejegyzéssel is, de most egy időre eltűnök. És, amikor visszatérek, remélem, minden szuper lesz.
Úgy érzem, kicsit jobban szeretnék koncentrálni a saját történeteimre és a könyves blogomra. Így az alábbi két blogon fogtok megtalálni az elkövetkezendő időkben:

újranyitás: terveim szerint január/február

nyitás: 2019

Viszont, hogy ne csak szomorú híreket, meg jövőbeli megnyílásokat osszak meg veletek, arra gondoltam, egy évértékelő bejegyzést írok ebbe az ideiglenes búcsúba. És, mivel a könyves blogom jelenleg inaktív (mert egy csomó dolgot kell még feltölteni rá, amik félig már fel vannak töltve), így a könyves dolgokat is itt osztanám meg.

Könyvek

Úgy alakult, hogy az idei évben 291 könyvet sikerült beszereznem. Ennek háromnegyedét nem vettem, hanem kaptam – ez azért nem semmi, igaz? Mondjuk elég keveset olvastam belőlük, de összességében 11%-ot (33 db) olvastam ki – ebben benne van az is, ha a korábbi évek valamelyikében olvastam ki és most szereztem be (újra) a könyvet, de a legtöbbet azért mégiscsak idén olvastam ki.
Hogy melyik hónapban mit is sikerült beszereznem? Ide belinkelem a Molyos bookhaul bejegyzéseimet, így egyszerűbb lesz – már, amelyik hónapban csináltam.
Április bookhaul (26 db)
Május bookhaul (12 db)
Július bookhaul (13 db)
Augusztus bookhaul (12 db)
November bookhaul (21 db)

Idén 52 könyvet olvastam ki, amiket ITT megtekinthettek. Kicsit azért kiemelnék pár információt – azaz legszebb borító és hosszok.
Az idei év első olvasmánya egy újraolvasás volt és ráadásul ez most át is lógott a múltévből: Diana Gabaldon: Szitakötő borostyánban.
Az idei év utolsó olvasmánya pedig egy űropera volt, azaz R. A. Salvatore: A klónok támadása.
Leghosszabb kötet: 1192 oldal (Diana Gabaldon: Őszi dobszó)
Legrövidebb kötet: 46 oldal (Szepes Mária: Pöttyös Panni)
Az év csalódása: Kékesi Dórától a Holnap érintése, pedig én igazán szerettem volna szeretni.
Az év legjobbja: Allison Patakitól a Sissi – Az ifjú császárné
A legszebb borító: ez szintén a Holnap érintése, ami ezzel nyert meg magának és emiatt landolt a kosaramban
Érékelt könyvek: 41 db és ebből 24 szövegesen értékelt, nem csak csillagozott.

Jövőre már a könyves blogomon lesz egy ennél terveim szerint sokkal részletesebb évösszegző – de ide most ez is megfelel. És nagyon kíváncsi vagyok, hogy jövőre mennyi könyvvel fogok gyarapodni. És olvasni. És értékelni.
december 29-én elkészült a faltól-tetőig polcrendszerem, apukám kivitelezte a terveim


Magánélet

Hát, idén sem kérték meg a kezem, de idén is egy csodálatos nyaralást tudhatok magam mögött. Munkába álltam és Párom is állást váltott. Mindketten megéltünk egy nagyon rossz időszakot idén, de szerencsére nem egy időben és így nincs nagy gond – egymást tudtuk támogatni.
A legjobb mégis, hogy úgy érzem, hogy végre a jó irányba tartó sínre tévedt a vonatom. Jövőre lesz a harmadik évfordulónk Párommal, de én úgy érzem, már sokkal régebb óta együtt vagyunk. Jövőre, ha minden jól megy, összeköltözünk – igaz csak albérletbe. Erről mindenképpen szeretnék írni, szóval lehet, lesznek a blogon bejegyzések róla, de semmiképpen sem tudok visszatérni teljes valómban – de ha türelmesek lesztek, elég sok bejegyzést tartogatok számotokra.

Jövő évi célkitűzések

- összeköltözni Párommal
- esetleg egy lánykérést megélni
- lefogyni 3 kg-t legalább
- Timiék esküvőjén boldogan részt venni
- visszatérni ahhoz, hogy egy liter vizet minimum megigyak naponta
- hasizmozni minden nap
- márciustól kezdve kialakítani a saját életstílusomat Párommal
- több zöldséget enni (oh, március úgy várlak)
- kiolvasni 50 könyvet legalább
- elkezdeni angolul olvasni

Hirtelen ennyi jutott eszembe – bizony és ez csak a kezdet. Mert szeretném, ha az életem kicsit fittebb lenne – az is eszembe jutott, hogy Regivel elmenni jógázni, mondjuk. Illetve szeretnék kicsit karcsúsodni is, úgy, hogy jól érezzem magam a bőrömben – és nyáron csinosan álljanak rajtam a ruhák.

Nektek mik a céljaitok jövőre? Milyen volt a karácsony? Miket kaptatok és adtatok?


Ezennel egy kis időre én búcsúzom tőletek. De remélem, a másik két blogom egyikén még találkozunk.
Stella L. Brandy

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése