25. lap – Könyv és családi mozizás | Napló lapok 2013

Egyáltalán nem unalmas nap

Az már nem volt titok, hogy ma moziba megy a család, sőt a film se volt titok - de anyámék reakciója a film végén... De kezdjük a napot az elején, ami eldöntötte, hogy ez egy igen hosszú nap lesz: könyvek. Azaz Libricica nem szabadul be könyvesboltba, de Libricica apukája ismeri a lányá(i)t.
Kilenc óra fele felkeltem és olvastam egy fejezetet a Melléd láncolva című könyvből. Aztán lement, mert éhes és szomjas is voltam - anyu futott, apu pedig nézte e TV-t. Aztán én reggeliztem (krémtúró és kakaó) és bekapcsoltam a gépem, hogy Bingo-z hassak. Aztán apu leült anyu gépéhez és jó szokásához híven mindenfélét beütött a Gooogle-ba és aztán odahívott magához, hogy marha olcsón (6800-ért) lehet venni könyvet... nyolc könyvet! Ráadásul ezek mind Ulpius-Házas 4000-res könyvek - tehát nagyot néztem. Aztán apu mondta, hogy ez mennyire megéri, mire anyu azt mondta, hogy peeersze, ha a felét fizetem - de tegnap megegyeztünk, hogy egy könyvet felesben veszünk. Mindenesetre apu utánaérdeklődött és mondta a nőnek, hogy este hét félnyolc felé mennénk, mert még moziba is megyünk - családi titkok. De már oly közelinek éreztem és örültem.
Anyu felment tételeket tanulni, mi pedig megebédeltünk - kukoricás husi+ananászos husi+krumplipüré. Aztán anyu hamar átnézte a tíz kiszemelt tételét - s még volt két óránk. Tehát apu vezényszavára elindultunk Káposztásmegyerre, hogy előbb elmenjünk a könyvekért. A nő nem volt otthon, de az anyukája beengedett és neki fizettünk - kevesebbet fizettünk (véletlenül), többet vittünk (13 könyv). Aztán a kevesebb fizetés már csak a mozihoz közeledvén ütötte meg a fejünket - apu felhívta a nőt, hogy mindenképpen megadjuk, mert kinéztem még egy könyvet. Na igen, de én nem néztem ki még egy könyvet - jó, tetszett volna, ha megkapok egy könyvet, de nem néztem ki. 
Spolieres moziélmény következik!
Anyu nagyban mondogatta, hogy majd alszanak a moziban, mert fáradtak - mondtam nekik, hogy ezen a filmen nem fognak aludni. A Boszorkányvadászok (Hansel and Gretel: Witch Hunters) egy olyan film, amit erős idegzetűeknek - vértől és harctól nem félőknek - ajánlanék inkább. Habár a film 16 karikás, azért bővelkedik fincsi "szétloccsan a fejed, mert rálépek" eseményekkel - ráadásul 3D-ben! Szóval a boszorkányvadász testvérpár történetét ismerhetjük meg - érdekes megközelítésben. A banyák rondák - már akik a Sötét banyákhoz tartoznak. Jeremy Renner egy cukorbeteg Jánost alakít, Gemma Arterton a Fehér ősboszorkány Júliát. 
Persze az öldöklésen kívül még előfordul benne egy icipici szerelem és poénok ("Nálad van a tököm.")

A film után elmentünk még a 14. könyvért és megismerhettük a nőt, aztán gyorsan - már amennyire a csúszós út engedte - hazajöttünk. Ilyen volt a mai napom - cseppet sem unalmas.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése