Múlthét
pénteken sikeresen lezárult egy újabb félév, de aztán valahogy eltűnt a tengernyi szabadidőm. Most, hogy
sikerült visszatérni leírom az én éves visszaemlékezésemet – ahogy minden évben
félévkor és évvégén meg kellett tenni az ofőnek.
Egy minden
tekintetben tanulságos évet zártam, ami a jegyeimen és az idegállapotomon is
nagyon jól látszik. Lehet nevetni, de én elégedett vagyok a teljesítményemmel,
annak ellenére, hogy nem a valóságot tükrözi. Ez volt a negyedik év, amikor
szinte belebetegedtem év közben az iskolába annyira akartam valamiféle
elismerést – mint eddig, ez idén sem sikerült.
Ebben az
évben segítettem a padtársamnak azzal, hogy lenézte rólam a dolgozatokat. Érdekes, mert a
történelem tanárom közölte velem egyik délután – természetesen dolgozat után –,
hogy nehogy azt higgyem, hogy nem látta, ahogy másolok P.-ről. Pofoncsapás
volt, de ettől a tanártól nem az első (és nem is az utolsó).
Ebben az
évben megtudtam, hogy csak azért nem lett 4/5 a történelem dolgozatom, mert én
mindig írok a másik osztálytársam K. pedig végre írt – igaz, tudja ám, hogy
rólam másolta, de én csak négyest érdemlek. Sőt, ugyanez a tanár adott nekem
első dolgozatomra kettest, P.-nek meg hármast és mikor rákérdeztünk miért azt
mondta a tanár, hogy nem szereti a rizsázást és én azt csináltam – mondanom sem
kell, hogy P. kiről másolta a dogát, ugye?
Ebben az
évben megtudtam, hogy én mindig csak egy jeggyel rosszabbat kaphatok, mint P.
Valamint azt is, hogy minden tanár tudja ám, hogy én lesek őróla – fantasztikus érzés, a szívem repes.
Megjegyzem minden dolgozat után el kellett viselnem, hogy P. öröm ujjong – vagy
éppen hisztizve mutogatja a tanárnak a dolgozatainkat, hogy márpedig az enyém nem lehet jobb.
Ami a
legszebb, hogy megtudtam, ha a tanár azt mondja „mindenki, aki megszólal órán
az kap egy pluszpontot” akkor az rám nem vonatkozik. Így lehet az, hogy habár
irodalom órán igyekeztem a maximumot nyújtani – az órába bekiabálás nélkül –,
nem értem el semmit. Szomorú.
Érdekes, hogy
P.-nek csak azért lett jobb az év végi átlaga, mert az ofő kihisztizte neki a
példás magatartást – pedig én őszintén mondom, nem adtam volna meg neki. Nem
azért, mert ha a dicséreteit (asszem kettő is volt neki ez évben) nézem akkor
reális lenne, hanem az igazolatlanjai és a késései, az órába való belepofázásai
és a többi.
Van viszont
két dolog, amin nem tudok meglepődni, akkor sem ha húzzák a hajam és
megfenyegetnek, hogy lepődj meg. Az
egyik az, hogy az ofőm konkrétan semmibe vesz – nos, az utolsó előtti nap engem
említett meg, mint „tipikusan az, akinek nincs az ég egy adta világon semmije” utalva
ezzel a két igazgató dicséretemre és az egy szaktanári dicséretemre. A
másik pedig, hogy én soha az életbe nem leszek elismerve a sulimban – jó, ez így nem igaz, mert az igazgató
szimpatizál velem. Sosem fogok év végén se oklevelet, se könyvet kapni. Soha.
Nem szeretem
az iskolám, egyre jobban nem – pedig én igazán nem szerettem volna sokat, csak
egy picike elismerést. Amúgy a vak is észrevette már, hogy se Anm., se én nem
kapunk semmit – akkor sem, ha meggebedünk. Mi nem vagyunk tanár kedvencek, de
már csak egy év.
Az
év végi jegyeim:
Magatartás 5
Szorgalom 5
Irodalom 4
Nyelvtan 4
Történelem 4
Etika 5
Angol 4
Német 4
Matematika 4
Fizika 3
Biológia 3
Testnevelés 5
Társadalomismeret 5
Média 3
Művészetek 4
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése