2014. szeptember

KétKedvenc #2
{Információk}
Újabb rovat, ami kicsit másabb lesz, mint a Beszéljünk a(z)…, azonban eléggé hasonlónak tűnhet. Sőt, még akár az ajánlókkal is láttathat némi hasonlóságot, azonban itt valami másra szeretném felhívni a „figyelmet.
Ebben a rovatban havonta megpróbálok hozni két kedvenc valamit – és itt jön az érdekesség: ez a két dolog bármi lehet. Lehet ember, állat, blog, könyv, sorozat, hely vagy akár program. A lényeg, hogy ezek valamiért a kedvenceim lettek és erre fogom megadni a magyarázatot ezekben a bejegyzésekben. Azonban itt nem hosszú, spoileres dolgokra kell számítani, hanem rövid ismertetőkre.

Miért?
Nos, azt hiszem senkit se fog meglepni, ha szeptember ittlétével egy kissé iskolaszagú KétKedvencet hozok – ami most leginkább „Ismerd meg!” lett. Két tanárt hoztam ugyanis, akikről hébe-hóba már szó esett, azonban tisztességesen még nem mutattam be őket – márpedig a továbbiakban is szó fog esi róluk a bejegyzésekben. Mivel személyiségi jogokat nem sértünk, így képhez nem tudok betenni róluk képet – mindenki fantáziájára bízom elképzelésüket – viszont egyebet igen (ami a későbbiekben fog felkerülni). A korukat is csakúgy határoztam meg, ami kettő közé esik – de a vicces, hogy kb. 20 év (jesszus!) van köztük.
Megjegyezném, hogy a szövegmennyiségek eltérése csak úgy történt – ToZót meg nem kell fényezni, ő úgyis tudja, mit gondolok róla, és olvassa a blogot.

KépBal KépJobb

ToZó
{my English teacher}

Pár alapinfó

ToZó az angoltanárom már kilencedik óta, s habár az első évben nem túlzottan kedveltem – legalábbis édesanyám mindig felhozza ezt nekem – mára már eltűnt ez a fajta érzés. ToZó egy 40 és 50 év körüli fickó, akiről nagyon sok mindent nem lehet megtudni, mert őrzi a „titkait”. Amit viszont tudok, hogy a telefonját nem szereti bekapcsolva és néha még a technikával is hadilábon áll. Foglalkozását tekintve angoltanár, aki emellett az eszperantó nyelvet is okítja szakköri szinten – és történelem tanár is szeretett volna lenni. Sportos testalkatú mivel sportol – legalábbis fut, és szeret is futni.
Becenevét a monogramjának továbbfejlesztéséből alkotta valaki – abban nem vagyok biztos, hogy ennek is én lennék az ötletgazdája, hiszen előttünk is tanított már osztályokat, de ha előtte nem mondta még neki senki, akkor én voltam ilyen rettentő kreatív.

Miért lett kedvenc?

Azt hiszem, azért mondanám kedvencnek, mert nem az a tipikus savanyú-tanár figura. Szeretem benne a humorát és azt, hogy partner például Panna cukkolásában – sőt! Számomra ő egy követendő példa és talán ezért is lett ő az egyik a bejegyzésben. Talán még az is szerepet játszik abban, hogy megkedveltem, hogy rájöttem: van bennünk legalább egy közös dolog – az édes szájunk. Aztán ez tovább fokozódott, amikor olyan „rejtett titkokra” derült fény, miszerint ő inkább a lányos italokat kedveli – meglepő, de ez is közös.
Összefoglalva azért lett kedvenc, mert ő egy jó tanár – még akkor is amikor már marhára elegünk van mindenből és ő ránk zúdítja a jeges vödröt – és jó ember.

Sleepy
{my ex-Geography teacher}

Pár alapinfó

Nos, Sleepy egy 20 és 30 év közti fiatalemberről van szó, aki egy évre ugrott be az osztálynak földrajz órákat tartani. Hivatását tekintve szintén tanár, azonban földrajz-töri párosítású, ami az én szememnek még mindig fura, de hozzá lehet szokni. A melegebb időkben szeret igen extrémen felöltözni – lásd: csíkos/terepmintás nadrág+extrém színű póló+kockásing –, azonban a hideg idő beálltával felveszi az egyszínű fekete nadrágját – és az utóbbi egy hétben normálisan felöltözött. Sportos ő is, bár ő a biciklizés-túrázás-futás kombónak köszönheti a… az alkatát. Az osztályfőnöktől megtudtam, hogy előszeretettel reggelizik hatszemélyes adagokat.
Sleepy becenevének története van, és ezt biztos én találtam ki – erről az egyről tud, azt azért tisztázhatjuk. Viszont neki vannak további becenevei is: Tadák (kreatív vagyok), Tejfölfan (Liv kreatív) és KM (szeretjük a monogramokat, az enyém MK).
Tőszavakban: édesszájú, pasi, sleepy, tejfölimádó, túraman, korán kelő, két óra múlva visszaírós, hisztis.

Miért lett kedvenc?

Őszintén megmondom, míg megírtam ezt a bejegyzést vagy nyolcszor küldtem el melegebb éghajlatokra – amit ő szó szerint vett és még azzal is húzta az agyam – és tituláltam gyereknek. Azért lett mégis kedvenc, mert 1: nem jutott eszembe más; 2: azért mégiscsak, be kell mutatni.
Szóval, nem titok – bár… de –, hogy beszélünk. Az osztályfőnök „Nektek ilyen jó a kapcsolatotok?” kérdésére viszont tényleg csak a túrát tudtam felhozni, mint beszélgetéseink tárgyai, hiszen a kapcsolatunk erősen felhős – és nem gomolyfelhős. Ezt azért jó tisztázni, mert így érthető miért nem teljes az ő kikerülése.
Furcsa lesz, de ő nem kifejezetten a tanársága miatt került ki, mert nekem a személye lett kedvenc – de az oltári nagy. Kedves, a maga módján, de valószínűleg csak engem tisztel meg a „hisztijeivel” – amiket ő tagad, pedig fölösleges – és a „majd”, „később megbeszéljük”-kel, ami mindkét esetben sohát jelent.
Azért lett ő kedvenc, mert a legjobb földrajztanár, azok közül, akik egem tanítottak és, mert igazából kedves egy ember.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése