És beszéljünk a(z)... #4

Olyan téma következik, aminek eredetileg A z  a l v á s  é s  a z  i s k o l a, de Regi barátnőm olyan dolgokat írt, hogy muszáj volt egy kicsit megváltoztatnom, így lett a témánk ez:

... I S K O L Á R Ó L
(iskolai életről)

Gyors bevezetés

Iskolám becses nevének – használt – része Corvin. Parkos környékkel és nagy udvarral rendelkezik, valamint egy melléképülettel. Kívülről az épület kicsinek tűnhet, azonban belül (a szűk folyósok ellenére) elég nagy.
Az osztályközösségek általában második évre úgy változnak, hogy az a túlélésre alkalmassá teszi őket. Amúgy a tanárokkal sincs különösebb probléma, de róluk bővebben ITT lehet olvasni.

Jók

1.      Minden teremben van számítógép és projektor: ez egy nagy előny, mert így lehetőségünk nyílik prezentációkat készíteni, vagy éppen a tanulmányi kirándulásokon készített képeket nézegetni. Ez nagyban segíti a tanárok munkáját is, hiszen néhányuk kihasználja a technikát és ppt-vel kíséri a tananyagot.
2.      A tanárok legtöbbje próbál jó viszonyba lenni a tanulókkal: a legtöbb tanárra tényleg elmondható ez, bár, hogy milyen mértékben az eléggé változó. Ezekről a tanárokról elmondható, hogy akár teljesen hétköznapi dolgokról is képesek beszélgetni; vagy érzelmeket fejeznek ki, hangosan kimondva (pl.: szeretlek - csak mert nem jutott eszébe, amit eredetileg mondai akart; vagy, hogy barátok vagyunk).
3.      Az osztályközösségek összetartóak: ezt tapasztalatból mondom. A mi osztályunk – mondjuk úgy – nem éppen az az osztály, akiről néhány esetben példát kéne venni. Amúgy az már az első évben kiderül, hogy az osztálytagok mire képesek az osztályért (gólvetélkedő, gólyabál).
4.      Lehet aludni: jó, ez így nem teljesen igaz (mondjuk kérdezett már tőlem tanár olyat, hogy hogy nem aludtunk el az órán, mert ő majdnem igen). Viszont velem már előfordult párszor, hogy elaludtam (és nem feltétlenül azért, mert unalmas volt az óra… csak az időjárás engem ki tud ütni). De nem csak a diákok, hanem a tanárok is alszanak (pl.: megfigyelhető, hogy a földrajztanár szerda reggel, illetve mindennap délután annyira fáradt, hogy rossz helyen jár[1]).

Rosszak

1.      Nem lehet bent maradni a teremben, a szünetekben: ez egy rettentő bosszantó tény. Igazából az, hogy nem lehet bent maradni a szünetekben rettentő sok problémát felvet (pl.: nincs hova leülni és a nap végére azért eléggé fáradtak vagyunk).
2.      Szűkek a folyosók: ez is köthető a fentebb írt hátrányhoz, mint egyik probléma. Amikor az egész iskola a folyosókon áll, – mert a teremben nem lehet lenni, az udvaron meg hideg van már ősszel/télen – az nagyon zavaró tud lenni. Zavarja ez a diákokat és a tanárokat is egyaránt.
3.      Néhány tanár korán érkezik órára: igen, ez is egy hátrány. Oké, van az a tanár, aki azért jön be előbb, hogy ő felkészüljön és mi is azért tudjunk készülni, meg esetleg bepótolni az elmaradt házi feladatokat a következő órára.
4.      Az új tanárok: nem az össze, azért ezt hozzátenném. Az új tanárok közül ketten-hárman képesek elfelejtkezni a jobbra-tartásról, ami a folyosókon és a lépcsőkön nagyon bosszantó – mert természetesen a diákok a bunkók, amiért nem mennek át a másik oldalra.
5.      Néhány tanár tovább tart bent óra után: ezzel még nem is lenne probléma, ha néha nem olyankor maradnánk bent, amikor már mennénk (pl: menzások örök vitája, hogy előbb mehessenek két perccel) és, a legszebb, amikor a tanár késik, és azt mondja, hogy azért kell bent maradni öt perccel tovább, mert hangoskodtunk…

Valamit esetleg kihagytam?



[1] „Egy földrajzos sosem téved el, csak rossz helyen jár” idézet a földrajztanáromtól származik (legalábbis én tőle tudom) és ez megmaradt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése