Én és az év végi suliposzt
Mivel elég sok iskolás bejegyzés született az év (tanév –
szerk.megj.) során ezért talán felmerülhet a kérdés: miért? Oké, hogy iskolába járok, de amikor
elkezdtem a blogolást akkor is oda jártam, szóval: mi a pláne? Hát
körülbelül erről, meg még pár szóról lesz szó ebben a bejegyzésben – summázzuk
az eddig történteket, s tekintsünk ki a fennmaradó 2-3 hétre. Minden, ami
eszembe jut/ott, illetve azok is, amik nem.
!Ebben a bejegyzésben indokolatlanul
sokszor helyet kaphat a földrajz, a kémia-fizika, az angol és az informatika tantárgy illetve a hozzájuk tartozó tanár!
!!Vannak ebben a bejegyzésben olyan
dolgok, amik csak háttérben levő dolgokból lennének egyértelműek – amiket
viszont nem írok le!!
(Megjegyzés:
a többes szám használata az osztály miatt van.)
Tanárok kik újonnan jöttek
Idén sikeresen megismerkedhettünk három (négy, a másik matek
csoportnak) teljesen új (az iskolába is még csak
most jöttek) és egy félig új (ott
dolgozott eddig is, csak nem tanított) tanárral, akikre elég kíváncsiak
voltunk. Leginkább a tesi tanárra – akikből mindig kikaptuk a gyöngyszemeket –, és a földrajz tanárra
voltunk kíváncsiak – amiből volt egy érdekes tavaly. Aztán kiderül, hogy a
másik két tanár is lehet annyira érdekes, mint azok, akikre mi a
legkíváncsibbak voltunk először. Pár szó róluk – avagy az éves összefoglaló:
·
tesi
tanár meglepően jó volt – azért meglepően, mert nem igazán számítottunk
ilyen kedves és jó fej tanárra. Pozitív csalódás volt egyes tekintetekben, de
azért személy szerint volt egy-két megszólalása, ami bántott (pl.: azért kaptam négyest kosárra dobásra,
mert a többiek olyan szépen dolgoztak…), de talán a legérdekesebb az volt,
hogy általában tudtam mikor fog velem így
viselkedni (nem nagy talány, ha így év vége felé visszagondolok). De korrektül
osztályoz, ami elég fontos egy ilyen tantárgy esetében – hiszen nem biztos,
hogy én a 167 cm-el képes lennék átugorni a 175 cm-es négyes szintet
magasugrásban.
·
biológia
tanárnő – avagy növényhatározás és miegymás. Igazából én kedvelem a
tanárnőt, mivel ő is korrekt – habár a dolgozatai kicsivel nehezebbek, mint
amennyit általában tanulunk – és van egy olyan kisugárzása, ami miatt eléggé
lehet kedvelni. Eléggé osztályfőnökösködő néhány esetben, de szerintem ez nem
baj – elég bajos az osztályunk.
·
kémia és
fizika tanárnő – párban járó tantárgyak. Nos, így év végére rájöttem mi volt
a célja a tanárnőnek: hogy végigvigyük a könyveket. Ez, ha jobban belegondolunk
neki egy látszat hatékonyság – azért látszat, mert fizikából se kép, se hang
senkinél –, nekünk meg kevesebb pótolni való. Ennek a tanárnőnek a kedvenc
mondása a „Ezt már tanultátok hetedikben.” habár így év vége felé csupa olyan
dolgot tanultunk (leginkább fizikából), amit hetedikben nem – de még
nyolcadikban sem – tanultunk. Amúgy, mint ember nagyon jó és néha el lehet
kapni a „boldog, kedves és korrekt vagyok” pillanatát, bár felelni nála olyan,
mint anno a volt földrajztanárnál -> te mondhatsz bármit, ő már eldöntötte
hányast ad és biztos, hogy bele fog szólni a feleletedbe/elmondja helyetted…
·
földrajztanár
– a tantárgy, amiből megpróbáltam kiemelkedni. Öhm, mit is mondjak? Év elején
leírtam már mit gondoltam róla első látásra/óra után EBBEN a bejegyzésben, és
elég hosszú lenne felsorolni mit gondolok év végén róla. Öhm, engem ugyebár
valami miatt az összes földrajztanár
utál/nem kedvel és az idei évben a meglepő az volt, hogy most nem azért
nem, mert nem tanulok, hanem pont az ellenkezője miatt. (De remélem, hogy nincs
velem komolyabb problémája – mint az előző földrajztanárnak.) Az év elejéhez
képest megunta az egész munkát, és valahogy megváltozott – nyugodtan nézzen mindenki
hülyének, de én ezt már január óta mondtam, asszem az én hibám. Lehet neki
szentelek lejjebb egy picinyke részt
még…
Legrosszabb, vagy legjobb év? Kíméletlenül őszintén!
Maybe it was the hardest year. Szóval, nem tudom –
mindkettő lehetett végül is, mert volt olyan tárgy, amiből kiemelkedtem és ez
büszkeséggel töltött el. De ugyanakkor ehhez köthető a legrosszabb év is, mert
ennek a kiemelkedésnek én örültem, a tanár meg úgy érzem nem. Mivel még sosem
voltam ötös földrajzból, s idén dicséretest sikerült bezsebelnem félévkor
hajtott a vágy, hogy ezt a tendenciát ne törjem meg – szóval a cél év vége felé
is a dicséretes volt. És akkor most jön a földrajztanár kvázi jellemzése: nem
azért lettem főként dicséretes ötös, mert olyan jól tanítana – habár, kezdő,
majd belejön és ahhoz képest nem volt kezdetben olyan vészes. Nem tanít
rosszul, csak furcsán –, de ha ő ezt így tanulta és ezt mondták neki, hogy így
csinálja, akkor hajrá. De az fáj nekem, hogy év vége felé mintha megunta volna
az egészet – értem én, nem csak a diákok fáradnak el év végére, hanem a tanárok
is, de az a durva, hogy ez mindenkinek feltűnt.
Legjobb év volt,
mert hihetetlenül jól éreztem magam a tudásommal. Lett egy nagyon jó
ismerősöm/barátom, aki rengeteget segített az angol alkalmazásában, a
mindennapokban – és akkor itt jön a hoppá: ez a földrajztanár volt. Tényleg
sokat segített, amíg beszélt velem, mert szinte kényszerített rá, hogy angolul
gondolkozzak (hajnali háromkor, mert mikor máskor…) és ToZó mellett miatta
kezdtem megszeretni az angol nyelvet. (Igen, ToZó –
akinek amúgy TóZo kéne, hogy a rövidítése legyen, mindegy –, nincs mert,
csak egyszerűen idén nagyon élveztem az angolórákat…). Lettek új barátaim, de
közülük egy olyan, aki nem ítélet el egyetlen egy olyan dologért sem, ami ebben
az évben történt (és amik közül egyet biztosan nem fogok leírni).
Legrosszabb év volt,
mert összevesztem a barátaimmal egy olyan személy miatt, aki miatt hülyeség
volt – mellesleg ezek után az a személy már nem is beszélt velem, ami szarul
esik, mert hiányzik. Megint szerelmes lettem (és még mindig az vagyok…) és
megint pofára estem – nem meglepő, szerintem apáca leszek. Eltávolodtam a
barátaimtól és úgy érzem én csak a fölösleges „sokadik” vagyok.
Évet summázunk
Év elején nem gondoltam volna, hogy két tanárral is elég jóban leszek (pedig én mindenkivel
próbálok jóban lenni, amennyire lehet) – úgy értem az „árok” két oldalán állunk
és általában félek tőlük… De ugyebár, ha az infótanárral jóban lehet lenni,
akkor a többivel miért ne? Ez a „jóban lenni” kb. annyit jelent, hogy beszélgetünk
– úgy értem pl. szünetben. Máris nem érdekes, ugye?
Aki a legnagyobb meglepetést okozta, az szerintem ToZó
volt – jó, ő egy összetett személyiség, mert van a viccelődő, meg a komoly énje
és még ki tudja milyenek –, mert olyat tett, amit sose gondoltunk volna (P. és
én sem). És igen, ez egy még most is alig fér a fejembe – annyira váratlanul
ért. Ő nem az a pusziszkodós ember, ezt már megszoktuk, mert eddigi
karácsonyokkor meg névnapokkor nem adott puszit – aztán idén adott. P.-vel úgy
meglepődtünk, hogy mi történt?
Ugyebár én beszéltem a földrajztanárral, akinek nem-tanár énjét szerintem mindenki
imádná – a tőzsdeversenyesek ismerik is –, mert olyan, amilyen egy „képzeletbeli
barát”. (Hehe, ha jobban belegondolok tényleg az volt… xD) Aztán x nap után (meg
egy csomó dolog után) megváltoztak a dolgok. Hihetetlenül rossz az
emlékezőképessége (vagy direkt felejti el a dolgokat), de nekem nem, és akkor
is – nekem kell olyan puding(+kávé+babapiskóta+narancsaroma), amilyet ő csinál.
Szóval annak ellenére, hogy mindig engem ugráltattak, hogy kérdezzem meg a
dolgokat (hú, év elején volt egy kérdésem, ami igazából nem is az enyém volt)
és így visszagondolva nem akarom tudni mit gondol rólam a tanár.
Elrontottam az érettségit – legalábbis az informatika
tanárom folyamatosan „meg akar verni”, mert hogy tőlem többet várt… De
őszintén, ki gondolta volna, hogy ilyen aprólékos szar lesz? Kiszámoltam
emlékezetből, hogy kb. hány pontnak kell kijönnie, s talán a szóbelivel fel
tudom hozni ötösre, de nekem kell is az ötös, mert nekem szükségem lesz rá.
Uh, viszont eldöntöttem mi leszek, ha nagy leszek – bár az
informatika tanárom megforgatta a szemeit, de aztán megmondtam neki miért az és
értette. Szóval: informatika-földrajztanár leszek, ha nagy leszek – első
körben. Tudom, hogy ez „olyan szakma, amit csak azok végeznek el, akik nem
akarnak semmit csinálni” és ehhez hasonló mendemondák vannak, de én tudom miért
szeretnék ez lenni. 1: informatika, mert ECDL-t naaagyon szeretnék tanítani; 2:
földrajz, mert az kihívás számomra és szeretnék good geography teacher lenni.
DE! Ez nem azt jelenti, hogy a továbbiakban nem gondolkozom a „belső építészet”
valamint a „programozó informatika” szakmákon többé – ez azt jelenti, hogy
jelenleg úgy érzem tanárként ki akarom magam próbálni és igen, egy részem az,
aki „még nem találta meg az útját”, de egy diplomával amúgy is kiröhögnek.
Szóval ezért fontos nekem a földrajz dicséretes ötös (ezzel magamnak akarok
bizonyítani, hogy érdemes és nem vagyok hozzá teljesen hülye), és nem tudok ez
ellen mit tenni.
Ebben az évben elég sok minden történt és igazából egyes
dolgokon fogalmam sincs hogy fogom magam túltenni. Nagyon nehéz erről beszélni
és nem beszélni – de nem ment a tanulás rovására, szóval ez egy pozitívum.
Viszont vannak a tanévben olyan foltok, amik boldog pillanatok, vagy éppen
ellenkezőleg.
Ez az év a barátságok megszilárdulására jó volt –
helyzetekkel kellett megbirkóznunk. Jó volt arra, hogy rájöjjek a tökéletes nekem örökre elérhetetlen lesz.
Ami még hátra van –
avagy az év végi hajtás:
I.
május 22.,
csütörtök
a.
töridogám nem
tudom, hogy milyen lett, de azon múlt a négyesem – úgyhogy erőteljesen
reménykedem
II.
május 26.,
hétfő
a.
informatika
tétel kidolgozás és előadás jegy nélkül
III.
május 27.,
kedd
a.
földrajz
plakátkészítés órán – remélem kész lesz, mert kell az ötös
IV.
május 28.,
szerda
a.
kémiából jól
kell sikerülnie a dogának, mert célom a négyes
b.
nyelvtan
beadandó
c.
matek doga,
mert miért ne alapon
V.
május 29.,
csütörtök
a.
fizikából nem
szabad rosszul megírnom az utolsó tz-t, hogy meglegyen a hármasom
b.
földrajz
dolgozat
VI.
május 30.,
péntek
a.
angolból még
egy utolsó tz ebben az évben
VII.
június 2.,
hétfő
a.
tesi kérdéses
cooper
VIII.
június 3.,
kedd
a.
irodalom
kérdéses kétórás…
b.
földrajz
kapott téma elmondása – jegyre
IX.
június 5.,
csütörtök
a.
tesi kérdéses
cooper
b.
angolból a
szóbeli év végi vizsgától kicsit félek – leginkább attól, hogy nem tudok mit
megszólalni (holiday; favourite subject/shows/etc.; future az jöhetne)
X.
június 10.,
kedd
a.
irodalom
kérdéses kétórás…
XI.
június
18-19., szerda-csütörtök
a.
informatika
szóbeli érettségi
XII.
???
a.
németből
úgyis lesz doga
b.
biosz
növényismeret határozás
Jelenleg így állok
(május 20.-án készült kép, azóta angolból jobb az átlagom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése