Balatoni biciklitúra előkészületei

Üdv, kedves Unatkozó Utazók!

Mint már egy korábbi bejegyzésből kiderült a párom a spontaneitás híve, vele ellentétben én a hosszabb utakat imádom megtervezni – mivel édesanyámat jó előre kell informálni. Szóval a biciklitúra ötletének felvetődésénél közöltem Marcival, hogy „oké, de június végéig MINDENT tudnom kell”. Fél éve mondogatjuk anyának, hogy nyáron lesz egy hét, amikor Marci és Én felpattanunk a biciklire és hat napig csak pihenni szállunk le róla – anyukámat mégis meglepte a hír, hogy tényleg megyünk.
Szóval számomra az első és legfontosabb, hogy tervezgetek – na, nem a programokat, hanem például a szálláshelyek lehetőségeit felírtam, illetve a napi kiadások kb. értékét. Ez számomra azért volt fontos, mert én minden nyáron kb. 12ezer forinttal leszek gazdagabb, amit általában nem szoktam elkölteni, mert amúgy nem kapunk zsebpénzt és munkát igazán nehéz találni – erről a diákmunkás cikkben olvashattok. Szóval most tudnom kellett, hogy vajon elegendő lesz-e a kis vagyonom az utazásra – a válasz amúgy nem, de ez mellékes. Marcinak nincsenek ilyen gondjai, mert neki anyukája elintézte, hogy tudjon menni dolgozni – az enyém azt mondta elvisz és regisztrálunk egy helyre, de aznap meggondolta magát – és mivel utolsó gyermek szeretnék biztonságban tudni így a munka idejére is kapott egy kis zsebpénzt, hogy nehogy valami baj legyen.
Jelenleg amúgy a pénzügy úgy áll, hogy habár veszekszem anyával, de kénytelen vagyok kivenni a bankból pénzt – amihez amúgy nem nyúlhatok hozzá, kivétel, ha nekik kell kölcsönadnom, vagy a névnapi ajándékomat megvenni –, mert nem vagyok hajlandó attól rettegni, hogy bármi történik én ott vagyok a szarban, mert konkrétan éppen hogy kijövök abból a párezer forintból.
Az fontos, hogy tudjuk egy nap mennyit szeretnénk tekerni – akár órában mérve, akár kilométerben, bár ez utóbbi pontosabb képet fog adni. Ha nem tudjuk mennyit tudunk letekerni például 4 óra alatt, akkor nézzük meg – pattanjunk fel a biciklire és irány egy közelebbi-távolabbi hely, s figyeld a kilométerórát valamint a karórádat is.
Ezután döntsétek el, hogy hogyan szeretnétek tekerni: egyhuzamban 4 órát vagy reggel/délután 2-2 órát – szerintem ez utóbbi sokkal jobb, hiszen a pihenő időben van idő pancsolni, várost nézni vagy csak élvezni a nyarat. Valamint, hogy egy nap alatt szeretnétek e teljesíteni vagy több napot is rááldoztok. Ha utóbbi, akkor bizony szálláshelyeket is kell keresni.
Az a legjobb, ha ismerős/rokon éppen lent nyaral a Balaton partján, s felajánlják, hogy ott is aludhattok. Ha nincs ilyen lehetőség, akkor viszont a google-t kell segítségül hívni. Ne aggódjatok, az árak nagyon hasonlóak – bár azért vannak jelentősebb eltérések is észak-dél fronton, de mindegyik 3000 Ft alatt van. Ha tehetjük minimum két egymáshoz közel eső település lehetőségeit is nézzük meg, illetve egy településen kutassunk, hátha van egy eldugott hely, ami jóval olcsóbb.
Ezek után már csak azt kell tisztázni, hogy hogyan legyen a reggeli-ebéd-vacsora kérdés. Párom is tudja, hogy én nem szoktam reggelezni, így érdekes lesz megoldanunk azt, hogy mégis valami a gyomroma kerüljön biciklizés előtt – de biztos, hogy én nem fogok annyit enni, amennyit ő. Mi Marcival úgy gondolkoztunk, hogy a reggeli kb. 400 Ft-ból kijöjjön – ez úgy lehetséges, hogy mindketten veszünk 2 zsemlét és az egyikünk egy valami feltétet vesz, a másikunk meg másfajtát –, az ebéd 600 – 1200 Ft körülire saccoltuk, míg a vacsorára 700 Ft-ot szánunk.
Jó, ha az ember összeír egy listát, hogy mi az, amit feltétlenül be kell tennie a táskába, mert így váratlan dolgok esetén se kell pánikolni. Például egy kis szerszámos készlet sosem árt, valamint pótbelső is elkelhet – hiába van bicikliút az nem minden esetben tökéletes. Fontos, hogy minden meglegyen, ami a KRESZ-ben van (KATT), mert különben igen nagy büntetésekre lehet számítani. Az egyetlen kérdés, aminek én nagyon ellene vagyok az a bukósisak kérdése, mivelhogy nekem nincs bukósisakom (csak a méhecskés csíkos, amit még tízéves korom körül kaptam) és eszem ágába sincs a gyereksisakot vinni, ami már nem is jó a fejemre. Amúgy ez nem kötelező, csak a szüleim ragaszkodnak hozzá, hogy legalább legyen nálam – amúgy azt tényleg nem tudom, hogy gondolták, ha nincs, meg amúgy is tekertem már Balatont félig körbe.

Ti tervezitek valamikor körbetekerni a Balatont? Vagy már körbetekertétek?
Mi az, amit Ti biztosan magatokkal vinnétek? És kivel mennétek?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése