Francos két év van még hátra (nagyjából)

Habár még csak a 11. osztály első felében járok (nyekkes vagyok, de akkor is 2016-ban végzek) egyre inkább foglalkoztat, hogy mi legyek. Még a nyáron eldöntöttem, hogy márpedig én tanítani akarok, de a belsőépítészet csodái is annyira hívogattak, hogy...

UG nemsokára UE lesz


Probléma 1 - Előérettségi
Én informatikából fogok jövőre (ebben a tanévben) előérettségizni, lehetőleg emelt szinten. A terveim között szerepel az ECDL oktatás (tehát az informatikatanári hivatás allepack), mert az annyira megtetszett. 

Probléma 2 - Tanári pálya
Ha már tanári pályára (is) adom a fejem, akkor minimum két szakot választok, mert ha végül itt leragadok, akkor két szakkal többre megyek - vagyis nekem most ez így tűnik ésszerűnek. Az viszont, hogy mi a második szak az most egy kisebb vita. Ugyanis én a földrajzot és a kémiát tartom elképzelhetőnek, de az előbbivel olyan problémáim vannak, amik meggátolhatnak ebben, utóbbinál sem teljesen tiszta az egész. Egyáltalán jó ötlet ez nekem? Földrajzot azért választanám, mert végül is az majd úgyis kell az építészethez és azért érdekel valamennyire a Föld, meg hát ez egy olyan kihívás lenne. Kémia pedig azért, mert én sokakkal ellentétben eléggé kedvelem - oké, nem kifejezetten azt a részt, amit most veszünk.

Probléma 3 - Támogatás?
Én egy olyan ember vagyok, aki azt hitte magáról, hogy még ambiciózus is. Aztán kiderült, hogy lehetek én akármennyire ambiciózus is, nekem nincs beleszólási jogom, hogy hova tanulok tovább. Igen, a gimnáziumot, amibe járok nem én választottam, amit én választottam volna az már arra képzett volna ki, hogy orvos válhasson belőlem. Az orvosi karrier eltűnt az álmaim közül, mert nem láttam esélyét annak, hogy egy sima biológia képzés során én elegendőt tudjak. Feladtam, de támogatást sem kaptam.
Szükségem van a támogatásra, főleg édesanyáméra, mert ő volt az, aki eddig mindig eldöntötte, hogy hova fogok járni. Bármit mondok mindig kinevet és azt mondja, hogy majd változik, ugyanakkor azt szeretné, ha nekem sok diplomám lenne. Én is azt szeretném. Szóval támogatás nincs, pályakép nagyjából kialakult. Hogyan tovább?

Probléma 4 - Rossz kialakult pályakép?
Mostanában egyre többet gondolkozom rajta mik azok, amikkel tényleg akarok foglalkozni. Ilyen lett: informatika, építészet, földrajz (ami kell egy kicsit az építészethez) és egy kicsit a kémia. Tehát, logikusan összeállítottam megszerzésük útvonalát:
1. Informatikatanári képzés
                                                       ---> mert ugyebár én mindenképpen két szakot szeretnék                 
2. Földrajztanári/kémiatanári képzés (föci valószínűbb, annál több minden érdekel)
3. ECDL oktati képzés (valahogyan csak annak lehet képezni magam, ha már vannak ilyen emberek)
4. Belsőépítészet

Utószó
Nem akarok csalódást okozni se a családomnak, se magamnak és ezért mindig körülnézegetek, hogy vajon mit akarok én tényleg? Az igazság az, hogy két szakot akarok és ez |föci| tűnik olyannak, ami kihívás számomra, de mégse kell hozzá atomfizikusnak lenni. Ott van még a kémia is, aminél viszont van egy rész, amit ha könyörögnek se tudok megjegyezni hosszabb távon, néha egyáltalán nem tudom megjegyezni; és nem is érdekel annyira, csak a számolásos rész.
Félek, hogy ott állok majd az érettségi után, és a továbbtanulási terveimet gyökerestül megváltoztatják (családom...) és nem tudok majd sehova továbbmenni. Ez rossz, főleg, mert fentebb látható, hogy van valamicske tervem, de sajnos nálunk ez nem készpénz - és bosszant, hogy anyu mindig nevetve azt mondja, hogy én változtattam meg a terveimet...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése