Beszéljünk a(z)... #5

Ez egy olyan bejegyzés sorozat lesz, amiben saját tapasztalatok alapján leírom, hogy milyennek képzelek el dolgokat. Remélem tényleg lesz belőle sorozat, lesz miről írnom. Szóval, akkor kezdjük!

... T A N Á R A I D R Ó L !

Bevezető

A tanáraimról annyit, hogy idén úgy érzem elég jó a felhozatal új tanárok körében (a régiekről meg már hébe-hóba meséltem, maradtak) és ezt remélem előnyömre tudom majd fordítani abból a szempontból, hogy végre tudok tanulni az adott tantárgyból valamit.
Valamint, hogy a nekem aránya 6:4, a nők javára. Ez azt jelenti, hogy az osztályfőnök például már az első órán megmondta, hogy neki két fia van és a fiúkkal jobban kijön, de majd igyekszik a lányokkal is. Szóval, ha ezt nézzük, akkor a női tanároknál – legalábbis néha így érződik – a fiúk a preferáltabbak.
Magamról pedig – iskola témában –: az informatika áll szívemhez legközelebb, de ez akkor is így lenne, ha nem ilyen lenne az informatika órám. Szeretem az összes tantárgyat, bár ha nagyon akarnék, akkor tudnék sorrendet felállítani.

Lássuk azokat a tantárgyakat
(a tantárgyak a tanárok szerint vannak felsorolva)

/Női tanárok vezetésével/

Matematika
Habár a matematikához elvben értek, s megvan hozzá a tehetségem/logikám... Első mondatom eléggé érdekesen festhetett volna a tavalyi évemben, ugyanis sorban kaptam a ketteseket, habár a padtársam sikeresen vette az akadályokat (talán nem kellett volna segítenem…)
A matektanárról egész új véleményem van, hiszen ebben az évben kettéosztották az osztályt. Én maradtam a régi tanárunknál – akinél a jobb csoportot tanítja. Habár valószínűleg még mindig 1 hónap lesz a dolgozatjavítási ideje, azért sokkal jobb, hogy nincs ott az egész osztály. Könnyebben tanulunk. A tanárnő hosszú ideig javít egy dolgozatot, de lehet vele alkudozni, valamint kedveli az osztályt – annak ellenére, hogy néha nagyon hangosak voltunk. Amit nem szeretünk, hogyha bent kell maradnunk a teremben, mert késtünk. Igazából mi max csak hangoskodtunk, de késni csak a tanár késett, mindenesetre nekünk kell lehúznunk a kiesett időt.

Kémia/Fizika
A kémia tantárgyat szeretem, bár nem tudnám megmondani miért. A fizikával viszont az a helyzet, hogy nem tartozott a kedvenceim közé sosem, pedig általánosban használhattuk a képleteket.
Új tanárnőt kaptunk kémiához és vele együtt a fizikához is megkaptuk azt a tanárnőt. (A volt kémia tanárunk igazgatóhelyettes lett és így nem tudott tovább tanítani.) Erről a tanárnőről annyit tudtunk mondani az elején, hogy egy kicsit antiszoc., aztán kiderült még, hogy felfoghatatlan értékelési rendszere van. Nem tudjuk, hogy mi alapján dönti el, kinek hányast ad, pedig jó lenne tudni – aki mindent elmond az négyest érdemel, akinek segíteni kell négyest érdemel… Amúgy kezd belejönni, és hozzászokni az osztályhoz, ami azt eredményezte, hogy tanít és magyaráz és már nem antiszoc. (Mindig boldogan mondja a nevemet…)

Magyar nyelv/irodalom/német/osztályfőnöki
Eme három tantárgy közül (az osztályfőnöki nem számít tantárgynak nálam) a magyar nyelv az, amelyiket legjobban kedvelek. Az irodalmat is kedveltem anno, csak a verstanulással voltak bajaim. A német nyelv szépségeit egy év alatt úgy képes voltam elfelejteni, hogy…
A tanárnő igen érdekes személyiség, van egy-két beceneve is – amik nem éppen hízelgőek rá nézve. Az értékelési rendszere nem mindig egyértelmű, de nem lehetetlen megérteni – viszont képes a házi feladatból feleltetni. Érdekesség még, hogy német nyelvből azt hiszi, hogy azok a diákok, akik már tanultak németet mindent tudnak. Amúgy mániája, hogy nem-kötelező kötelezővé teszi a fizetős programokat és, akik nem mennek, nos, azok szívnak.

Ének
Ezt a tantárgyat mindig is szerettem, mert azzal hitegettek, hogy van hozzá érzékem. Persze a középiskolai ének egész másmilyen, mint ahogy az általánosban megismerhettem és én ennek nagyon örülök.
A tanárnő oltári nagy fazon, mindenkivel haverkodik, mindenkinek ötösöket akar osztogatni – persze vannak, akik hülyék ahhoz, hogy kipuskázzanak valamit a füzetből (amit amúgy is lehet használni). Mindig ő kísér minket el az osztálykirándulásokra és ezt sokan ki is használják – lazább, mint az osztályfőnök és „jobbfej”.

Biológia
Mit is mondhatnék? Ehhez a tantárgyhoz én mindig csak annyit tudok kötni eleinte (ahogy társához is), hogy nem értem miért vették külön a földrajztól. Jó, oké, felfogtam, hogy az egyik az egyik részével, a másik pedig a másik részével foglalkozik az életnek/világnak – de akkor is együtt tanultuk őket még alsóban. És akkor a földrajz társadalommá vált, és megértettem…
A tanárnő nem új, viszont mi újként kaptuk meg és volt már vele tapasztalatunk – tudtuk már, hogy mit nem visel el, mit igen. Az viszont, hogy úgy kezdte az évet, hogy 80 növényt kellett bemagolni és október 1-ig lefelelni, kicsit sok(k) volt. Amúgy rendes, mert nem az a kifejezetten kemény tanár, hanem inkább az, aki kemény is tud lenni, de azért fontos neki, hogy mit gondolnak róla és, hogy a diákok szeressék a tantárgyat.

Történelem
A történelem az a tantárgy, aminek egyes részeit nagyon utálom – évszámok –, viszont amúgy nincs vele különösebb bajom. Anyu imádja, minden évben kapok valami történelmeset karácsonyra és ez így van jól, már megszoktam.
Az én tanárnőm egy olyan személy, aki tavaly berobbant és mindenki megszerette, aztán a tanév vége felé férjhez ment és kicsit oda távoldott. Atán visszatérve a nyári szünetből nem csak mi, hanem ő is megváltozott. Nem jó irányban. A furcsa az, hogy tantermen kívül még mindig az a kedves, fiatal nő, de amikor bejön a termünkbe… minden megváltozik. Nem hibáztatom ezért a tanárnőt, mert tavaly elég sokszor mesélte be az osztályfőnök mindenkinek, hogy töritanárnőnk sírva ment mindig hozzá, és azért ez nem csak minket viselt meg, szerintem. Azért én még kedvelem őt, de már nem az a „jaj, végre töri és végre jól fogunk szórakozni és nem lesz az a nyomott-tanulós hangulat”.


/Férfi tanárok vezetésével/

Testnevelés
Őszintén megmondom a testnevelés számomra mindig is semleges volt, kivételt képez ez alól a tavalyi év.
Idén valószínűleg a legjobb tesitanárt kaptuk meg, akit csak hátán hordott a Föld. Oké, elsőben második félévben talán, kaptuk meg L.M. tanárurat, aki annyira, de annyira nem tanított, hogy az valami hihetetlen. Persze, voltak felmérések és inkább a gimnasztikára ment rá – ő azt tanulta az egyetemen – és ez egész jó volt. Idén viszont egy csupamosoly, normálisan osztályzó figurát kaptunk, akinek fontos, hogy jól érezzük magunkat – H.G. tanárúr jól bevált eddig. Végre nem csak kettesig tud számolni a tanár (tavaly a lányok valamiért csak azt kaptak) és van esély a lapos hasra, jókedvre TESIÓRÁN.

Informatika
Kedvenc óra, mert ez az, amihez nekem tanulni nem sokat kell és aminél nyeregben érzem magam. Igazából csak az elméleti részét nem kedvelem (kettes számrendszer, miért vagy kitalálva?), de a gyakorlatot…
A Tanár Úr nem a szokványos módon tanít és ez egyeseknek nehézséget okoz, de ettől függetlenül nekem nincs különösebb bajom vele. Elmagyarázza, ha kérjük – persze néha ki van az egésztől, de azért próbál nyugodt maradni (sikertelenül) – azokat a dolgokat, amiket nem értünk. Én már hozzászoktam és szerintem ennél több nekem nem is kell.

Angol
Nem tudom… Ha nyelvet kéne választanom akkor ezt mondanám olyannak, amit biztosabbra tudok (a németnél). A nyelvtani rész számomra könnyebb, mint a szavakat megtanulni, de az is megy.
Kedvelem a tanáromat, mert ő egy különc figura. Eddig sosem emelte meg a hangját és mégis, nála fegyelem van – jó, talán nem a nyolcadik órában. Mindig azt szoktam mondani anyának, hogy olyan, mintha őt meg apát összegyúrták volna. A témazáró dolgozatai nem szoktak meglepetést okozni, mert általában ugyanolyan feladatok vannak benne, ami jó, mert így nem kell agyonstresszelnünk magunkat, hogy „mi van, ha képösszeillesztés lesz benne”… Azonkívül, hogy imádja szekálni Pannát (vagy éppen engem dolgozat közben) csak még érdekesebbé teszi az órákat.

Földrajz
Igen, öhm, oké. Erről a tantárgyról írtam bővebben ITT és ezért ezt a részt ki is hagynám.
Van, normális, földrajztanárom (bár szerintem én már mindenkire rámondtam volna, hogy normális Pacskó tanárnő után). Mondjuk van normális földrajz ág is, ami azért nagyban megkönnyíti a dolgokat, bár megmondom őszintén kíváncsi lennék, hogy ő, hogyan tanítaná meg nekünk a természetföldrajzot, tényleg. (Megtaláltam az összes vaktérképet, amin folyókat kellett ábrázolni, az összest.) Vannak, akik bírálják, mert nagytöbbségben csak kivetíti a vázlatot, amit nekünk le kell írni, de közben magyaráz. Mondjuk azt hozzátenném, hogy érdekes egy figura. Nekem nagyon nehéz volt őt komolyan venni miután visszajelölt a „nagy közösségi portálon”, mert jószokásomhoz híven megnéztem minden fellelhetőt róla (minden új ismerősömnél megnézem ezeket) és találtam többek közt egy videót, ami feldobja ugyan a napom, de… De igyekszem, mert ő az eddigi legjobb földrajztanárom. Nagyon lelkiismeretes – vagyis én erre következtetek –, mert képes volt hajnali kettőkor nekilátni dolgozatot javítani, pedig már majdnem aludt (mondjuk hajnali négykor én is felébredtem, mert kaptam egy üzenetet, hogy fent vannak a jegyek).


Kérdés? Óhaj? Sóhaj? Esetleg valamit felfedeztetek?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése