Most úgy gondoltam, itt a hétvége, s habár csak egynapos még
így is eléggé ki lehet élvezni – a sok tennivaló közepette. Bár a hétvégém
valószínűleg kevésbé érdekes, mint a péntekem és szombatom. Ezért most nem is a
vasárnapomról, hanem erről a két napról írnék egy kis beszámolót.
!A beszámolókban
egyes emberek másik oldala is megmutatkozhat, amit szándékosan nem voltam
hajlandó nem leírni, hiszen akkor értelmét vesztette volna az élménybeszámoló.!
Továbbiakban:
Zooo day
School – Student day
Zooo day |
Az úton odafele
Nos, pénteken (2014.04.25.) elmentünk az Állatkertbe,
amit a biosztanárnőnk szervezett. Én azért döntöttem el, hogy elmegyek oda,
mert egy hónappal ezelőtt már voltam vele egy programon és nagyon tetszett –
meg persze a csoki iránti fékezhetetlen vágyam se állított meg túlzottan.
Összejött egy kisebb
csoport (18 fő), no meg a két tanár
és együtt indultunk el az egyre terjeszkedő Állatkertbe. (Pont összefutottunk még a suliban húgommal és
anyummal, akik a húgom miatt jöttek be. Nagyon vicces volt, ahogy anyu
meglepődött a tanárokon.) Szerintem nagyon élvezetes volt már az oda út
is, ha azt nézzük, hogy a HÉV-en csak a 11.c került másik vagonba (kemény három
fő), és odakint szakadt az eső.
Mondjuk az oda úton engem csak az idegesített, hogy volt egy
lány, aki szerintem (és nem csak szerintem) nagyon bunkó volt – semmire se volt
tekintettel. Gondolkoztam melyik példát hozzam, és igazából az összes beszólását szegény földrajztanár kapta. Úgyhogy nem
tudok példát hozni, mert azon kívül, hogy a beszólások amúgy számomra
élvezetesek voltak (tekintve ezek nagy részét már magam is pedzegettem) csak a tálalás, meg a nyers modor voltak a visszatartó tényezők. Azonban még mielőtt
valaki azt hinné, hogy a földrajztanár nem vágott vissza vagy épp megsértődött
volna – ami szokása, de úgy látszik eme szokásával csak engem tisztel meg –
simán semmibe vette az őt sértegetőt, no meg persze visszavágott (érett,
felnőtt…). Eme negatívum után jöjjön minden egyéb.
A kvíz és eredménye
A biosztanárnőnk összeállított nekünk egy jó kis kvízt – s
bár zuhogott az eső mindenki igyekezett megoldani – amiben megtanultunk
latinul, illetve törhettük a fejünket, hogy vajon a tanárnő előző nap csak
azért eljött-e az Állatkertbe, mert az első feladathoz tudni kellett mi hol
van. A második feladatot én nemes egyszerűséggel a „Ránézek és kitalálom a feladatot” módszerrel oldottam meg, majd
tudásom átadtam a többieknek is. S eme módszer elég sikeres volt, ugyanis
későbbi tapogatózó kérdés után kiderült, hogy a megoldásom helyes, így nyugodt
szívvel adhattam be a félig kitöltött lapot. Miért félig? Mert az idő
lejárt, s nem volt visszamenni a „lóhoz hasonló állathoz”, amire amúgy még
mindig nem jöttem rá micsoda. És természetesen a csokira szükségem volt, meg
amúgy is hajtott a versenyszellem. (Megjegyezném, hogy nagy valószínűséggel én
voltam az egyetlen, aki komolyan vette ezt az egészet és ez egy csöppet zavart
– elvégre úgyse mentünk volna végig az egész Állatkerten, így meg kvázi
kötelező volt, bár sok mindent nem láttunk a rohanás miatt.) Nyertünk, bár első
helyezésünk osztott volt, mivel egy másik csapat is ugyanannyi pontot ért el –
amúgy velük összedolgoztunk, szóval nem meglepő. A csapat mondjuk igen érdekes
volt, mert volt egy tag, aki folyton csak azt mondogatta, hogy éhes és ki nem
szarja le ezt az egész kvízt; a másik csapattag – R. – meg szerintem élvezte
egy kicsit, bár néha tényleg zsarnokoskodtam.
A szatyor – amit mindenki meg akart szerezni, mert benne
volt a csoki és minden -, a szatyor, amit eleinte a földrajztanár vitt
időközben átvándorolt hozzám. Egészen pontosan akkor, amikor az a drága ember
úgy döntött beköszön a rokonoknak – szóval, ő volt az egyetlen, aki bemászott
az állatsimogatóba és ezt mindenki díjazta pár képpel. Nekem sikerült egy – véleményem szerint – nagyon aranyos/cuki jelenetet lekapnom,
bár kicsit homályosan, mert mindketten (az ember és az állat is) belemozdultak.
Igazából megmutatnám, de többek között sértené a személyi jogokat és tegnap még
úgy volt, hogy ő szeretné kitenni az oldalára. (Jelezném
ez eddig nem történt meg, szerintem ebben volt egy hátsószándék.) De a
jelenetet – vizuális típusú olvasók kedvéért – leírom: az ember, kinek nevében
benne van a kecske szó, s egy kecske kedvesen egymásra néznek, már-már
elolvadnak egymás szemében. Ugye, hogy milyen jó kép? Amúgy a kecskékre még
visszatérek, mert volt még velük kalandunk (és
akkor ott Én elolvadtam).
Láttunk pávákat, amiket le akartam fotózni, s miközben
lenyomtam a gombot a földrajztanár belesétált – igen, teljesen belesétált, én
meg megfogtam a karját és visszahúztam, hogy megköszönjem neki. Onnantól kezdve
azzal szívatott. Szóval a szatyor hozzám került, s én nem adtam vissza a
földrajztanárnak, mert szívesen vittem. Aztán meg úgyis kapott ő is csokit,
szóval örült, mint majom a farkának
(milyen szép hasonlatokkal élek…) és mi is örültünk, mert mi is kaptunk csokit
– úgy értem a két első helyezett.
A nagy eredményhirdetés
után következett a csoportfotó, amin – vicces vagy sem – én egyáltalán nem
látszok. Meg még többen vannak így vele, s többen nagyon is örülnek ennek. Az
élmény megvolt, van bizonyítékom is, hogy ott voltam, a csoportkép meg most így
sikerült… Ezek után a csoportocska két részre oszlott: a maradók és az elmenők.
Nos, én megbeszéltem R.-rel – vagyis inkább közösen kérdeztünk rá, hogy
maradunk-e –, hogy maradunk és megnézzük az Indiai házat. Viszont a
maradók közül is többen arra vették az irányt – vagyis, inkább úgy kéne
fogalmaznom, hogy a maradók egyöntetűen eldöntötték, hogy akkor együtt mennek.
A lázadók meghódítják a zsiráfokat
A lázadók öt főből állt – és szerintem, ha valaki más lett
volna ott, vagy még eggyel többen vagyunk, akkor már nem olyan családias a
hangulat. Tényleg a családias hangulat,
na meg a tanárnélküliség érzése
lengte át az egészet, annak ellenére (tudom, szemét vagyok), hogy a
földrajztanár velünk volt. De, mivel ő is be akart menni az Indai házba, így
hát természetes volt, hogy velünk jön. Szóval a csoportunk valahogy így nézett
ki (zárójelben a későbbi megevezésük, beazonosítás könnyítésként): egy lány, akiről kiderült, hogy tök jó fej (L); egy fiú, aki
basszus, nagyon okos (F); az egyik legjobb barátnőm R., aki
a széttépet térképpel próbált tájékozódni (R.); egy tanár, aki biztos nem érezte magát
tanárnak (tanár); valamint én, aki miatt megálltunk a
játszótérnél (én vagy K.).
Kár lenne szépíteni a dolgokat, egyáltalán nem az Indiai ház
irányába indultunk, mert L mindenképpen meg akarta simogatni a zsiráfokat (amiket
nem lehet elvben) és ezért természetesen a varázshegy felé vettük az
irányt. Nos, R.-rel mi azon a hegyen akkor másztunk át másodjára, csak második
alkalommal a madarak között. Nos, az úgy nézett ki, hogy R. kijelentette ő nem
megy ott végig, ezért megfogtam a kezét és kézen fogva mentünk. Aztán nem tudom
miért, de azt mondtam neki „Nézd”, amire a tanár hátranézett és kinevetett –
közben majdnem megfogtam a kezét… Szerencsésen túléltük a madarakat és
folytattuk utunkat a zsiráfokhoz, közben pedig beszélgettünk erről-arról.
Például a tevékről, amiket
átköltöztettek a Holnemvolt Parkba, és arra a kérdésre, hogy „Át lehet menni?”
én rávágtam, hogy „Majd.” és ezek után R. elmondta a tanárnak, hogy április
végén nyit a park, a tanár meg nemes egyszerűséggel odavetette, hogy „Azt
hittem K. csak agresszívan mondta, hogy majd,
nem most.”. Nos, én akkor döntöttem el, hogy nem állok a tanárral szóba, amit
neki is megmondtam – csak mosolygott (mert ő tudja, hogy úgyse bírom ki). Végre eljutottunk a zsiráfokig, ahol L
megsimogathatta a zsiráfot, kijavíthatta a tanárt, hogy nem zsiráfolni, hanem zsiráfogolni a tanár meg nem értette miért. Erre én felhoztam a lovagolni és tevegelni szavakat és így elfogadta. A tanár tartotta a tenyerét a
zsiráfnak, ami vagy háromszor végignyalta a kezét, majd nem zsebkendőbe
törölte, hanem a falba (pasi…). De, hogy mi a zsiráfokig mennyi őrültséget
mondtunk és csináltunk, az egész banda jól elvolt.
Ezután mentünk volna tovább, ha nem érzem szükségesnek
beszólni…
A lázadók és a játszótér rejtelmei
(Képek vannak, csak nem kerülnek fel így: mindenkinek a
fantáziájára bízom a jelenetet.)
Szóval én beszóltam a tanárnak, hogyha van kedve
játszóterezni menjen nyugodtan mi megvárjuk, sőt a táskáját is odaadhatja egész
nyugodtan, vigyázok rá. A tanár fél percig gondolkozott, majd elindult… a játszótér
felé. Hozzátette, hogy már rég járt itt és „kíváncsi”,
szóval mi ezt megértettük és követtük.
Nos, zsiráfkedvelő-tanárunk az eső áztatta játszóteret
megfelelőnek találta, így ott töltöttünk pár percet. Először nem mert ráülni az
egyik játékra (rá kell ülni egy ülőkére, majd egy drótkötélpályán végigmegy),
mert, hogy túl nehéznek titulálta magát, majd mégis úgy döntött, hogy de és nagyon élvezte. R. felült egy bálnára,
én meg megkíséreltem felfutni mellé a bálna farok részétől – régebben ment, és
nem láttam be, most miért ne sikerülne. Igen, elfelejtettem, hogy esett az eső.
Mindenesetre a tanár felkonferált valami ilyesmi szöveggel: „És most következzen K., aki olimpiai
bálnahátfutó!” Természetesen nem sikerült még csak elindulnom se, mert
mindenki engem nézett – és nem bírom, ha néznek. Miután viszont úgy döntött a
tanár, hogy inkább megpróbál felmászni egy kötél segítségével a hajó (nevezzük
annak) oldalán. Nos, csúszott és ez motivált arra, hogy minél hamarabb
felérjek. Majd onnan videóztam és fényképeztem, ahogy a tanár, F és R. miként
mászókáznak.
Aztán én leugrottam a bálnáról, s felmásztam a mászókára –
hihetetlen magasságba – és álltam és néztem, néztem és néztem F-et, hogy hova a
ménkőbe mászott fel. Majd a tanár megkérdezte szeretnék-e képet. És én ránéztem
és odaadtam neki a telefonom – természetesen
elláttam instrukciókkal, hogy mit nyomjon le a fényképkészítéshez. Én nem érzem
magam fotogénnek, de azon a képen legalább már a fejem tetszik – tud a
telefonom, jó volt a megvilágítás, és azért a fotós is tudott valamit (ezentúl
ő készíti a profilképeimet, csak ő még nem tud róla). A fotós, aki amint
meglátta, hogy R. mit csinál odafordult és teljes szakértelemmel lefényképezte
– csak arra nem gondolt, hogy a telefonnak kell egy másodperc, különben mást
fényképez – így R. megúszta, és nem készült róla sztárfotó, amint épp majdnem
hasra esik.
Ezek után viszont könnyes búcsút készültünk venni a gyerekek
(konkrétan 14 év alatti gyerekek) számára fenntartott helyről. De azért még a
tanárnak és F-nek sikerült megtalálnia a hintát és a tanár beleült F meg
meglökte. Úgy sikerült meglöknie, hogy a tanár egész magasra felment és nem
akart kiugrani. Konkrétan kijelentette, hogy menjünk nyugodtan előre, majd ő is
jön, de biztosan ki nem ugrik. De mi kedvesek
és aranyosak vagyunk, szóval
megvártuk míg szerencsétlenkedik egy sort, majd R. irányításával
továbbindultunk. A Mérges házban eltöltöttünk egy kis időt, leginkább
versengéssel – a „ki ér előbb ahhoz a
gombhoz” nevű játék abszolút
nyertesét nehéz lenne kihirdetni, de elég ügyesen elhappoltuk a másik elől
a lehetőséget.
A lázadók, s két céljuk: Indiai ház és Állatsimogató
(Utóbbiról vannak képeim, azonban csak néhányat teszek ki.)
Nem sokára, sikerült elérni eredeti célunk, ami szerintem kevésbé
volt nagy kaland, mint az addigi út – persze azért a fiúk bebizonyították, hogy
pasiból vannak. Hiába nem vagyok oda a sztereotípiákért… Ugyanis van ott egy
kar, aminek az a célja, hogy megmutatja, mennyire vagy erős – ezt különböző
állatok állkapcsának erősségéhez viszonyítja. Arra ment a harc, hogy ki az
erősebb – igazából vicces volt nézni, ahogy erőlködnek, hogy elérjék az
aligátort, de nem sikerült nekik. Amit mi lányok úgy díjaztunk, hogy
továbbhaladtunk.
Elmentünk a majmokhoz – azok a lusta dögök –, aztán F azt
mondta, szeretne bemenni az állatsimogatóba így odaindultunk. Nos, mindenki
bement, de R. leült a kimászó létrára, inkább kimaradt a játékból. Én meg
megkaptam feladatnak, hogy videózzam le, hogy F-et letüsszenti-e a láma. Igen
ám, de volt egy cuki kecskebaby, aki folyamatosan meg akarta enni a cipőfűzőm,
s a tanár nem hogy segített volna (ha már megkért a videózásra), hanem még a
kiskecskét védte. Persze aztán megszívta, mert a kiskecske az ő cipőfűzőjét is megtámadta, édibogyót sehogy sem
lehetett levakarni, pedig a tanár nagyon próbálkozott. Aztán odamentünk a
lámához mi is – bár L és én tartottuk a tisztes távolságot.
Miután R. bejött és a láma figyelmét felkeltette, inkább
kimenekült – amit meg is értek, hiszen körbevették. Aztán megláttam/tuk a
legédesebb, pici kecskét – a kis fehér elvarázsolta a tanárt, persze azzal nem
szimpatizált, aki úgy gondolta a tanár kulacsa ezentúl közös.
Aztán L és én kimentünk R.-hez és néztük a fiúk mit
csinálnak – szerintem feltett szándékuk volt, hogy az egyiküket arcon
tüsszentse a láma… De a legjobb talán az volt, ahogy a tanár megcsúszott, és
majdnem elesett és közben mekegett.
Még kint kicsit kecskéztünk, mert jöttek a kerítéshez. F
pedig azzal szórakozott, hogy hátulról bökdöste a lámát, ki így tüsszentett.
Ezzel szórakoztak pár percet, aztán végre továbbindultunk.
Még betértünk egy-két helyre – sajnos a tanár nem tudott
végigmászni a farönkön az egyik házban, mert záróra volt, pedig sikerült
rávennem. (Durva, majdhogynem bármit mondtam
megcsinálta volna. Pedig én csak
vissza akartam adni a szívatást.) Persze, rendes látogatókhoz híven
szépen lassan igyekeztünk a kijárat felé. S végül, elhagytuk az Állatkert
területét, záráskor. Utána pedig már csak a hazaút volt hátra.
Megvolt a rokonlátogatás is... :D |
R.-nek
legjobban tetszett: a lusta majmok és gorillák
A tanárnak
legjobban tetszett: a zsiráfos rész
Nekem
legjobban tetszett: az egész, amikor már csak öten voltunk
(idén lemaradtam, majd jövőre) Student day |
Péntek után következett a szombat, ami nálunk tanítás
nélküli munkanap volt. Ami nálunk csak annyit jelent, hogy Diáknap.
Tavaly kihagytam, mert akkor utaztunk Olaszországba,
azonban idén megint részt vettem – akárcsak 9.-ben. Igazából ez a Diáknap
másmilyen volt, mint az eddigi két évben és egy kicsit furdalt a kíváncsiság,
hogy vajon jobb lesz-e vagy sem.
Az én véleményem: nem volt annyira rossz, de a
szervezése egyáltalán nem sikerült olyan jól.
Igazából nekem leginkább a
szervezéssel voltak problémáim – valahogy nem éreztem alaposnak. Jó ötlet
volt a különböző típusú versenyfeladatok, csapatok ötlete, de például abban a
csoportba, amiben én voltam (ppt-s) egyáltalán nem volt megadva semmi
információ (azzal meg nem mentünk igazán sokra már a bejelentésnél sem, hogy
„az osztályról kell” készíteni… ezen kívül semmit se mondtak róla) és ez
rendkívül zavaró volt. Mondjuk azt az egész részt értelmetlennek tartottam,
szerintem sokkal jobb ötlet lett volna, ha a Diáknapra az egész osztálynak
kellett volna készítenie egy ppt-t – ez így viszont…
A másik – amit R. is felhozott –, hogy ez eddigi
Diáknapokban az volt a jó, hogy a közös osztályprodukció összehozta az
osztályokat. Igaz, ami igaz, nem sok osztály lelte örömét azokban, de szerintem
jobb volt – bár lehet, hogy csak a szervezés hiányosságai miatt érzem így, nem
tudom.
Amúgy tetszett, hogy megehettük a tortánkból a maradékot –
nagyon finomat csináltak a lányok. Tetszett, hogy nem maradtunk sokan a végén
az osztályból és így lehetett egy kis kajacsata is – ki veszi le előbb az
marcipán kávébabokat. De az a torta
tényleg isteni volt, s végre tudtam használni az ajándékom (igen, még csak most, de hát senki se vitt el túrázni…)
és annyira jó volt, csak hát az volt ez egyetlen jó az egész napban.
Remélem jövőre jobb lesz a szervezés!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése