суббота

A kedvenc napom: суббота vagyis "szubóta" (bár a valószínűsége, hogy ezt így is kell leírni elég kicsi, mindenesetre a naptárból ezt lehet kiolvasni) Ha ez tudod mit jelent, akkor tanultál oroszt.

Igen, mostanában nagyon rákaptam az orosz nyelvre - legfőképp a napokat tudnám leírni, kiejteni talán kettőt. Amiért is ez a "nap" címe, az egy naaaagyon egyszerű ok: az, az a nap, amikor semmire sem emlékszem és megnyugtató, hogy nincs suli. Tehát: szeretjük az oroszokat, és a hozzájuk közel élő hidegországokban nemzeteket. Igen, valahogy még nem sikerült rájönnöm, hogy az orosz és ukrán nyelv egész pontosan miben különbözik... 
Én idén akartam menni orosz nyelvre, de akkor egész nyáron be kellett volna pótolnom a lemaradtságomat és ha nem értem már az elején, akkor abból nem lesz semmi... Meg még tavaly év elején kacérkodtam a japán gondolatával, aztán pont lett másik szakköröm akkora. 
Szóval elég nekem a magyar, angol, német és délután-szülői orosz -> dalokat tudok xD

Ha már nyelv és angol, akkor: mégis mire használjuk a present perfect-et??? (Oké, dereng valami, de passiv szerkezetben kell betenni a mondatokat és fogalmam sincs hogyan fogjak neki...) Szóval, haladok, haladok. SZERDÁN angol írásbeli vizsgám van...

Ha már vizsga akkor dolgozatok és kompetencia: 
  • most szerdán: angol írásbeli-vizsga
  • most pénteken: irodalom ötpontos röpi a Rómeó és Júliából (bár még nem is vettük és még nem is ott tartunk...)
  • jövőhét szerda: kompetencia
  • jövőhét bármelyik nap: angol szóbeli-vizsga
Szóval, itt tartok, a teljes idegroncsság szélén... (ráadásul ilyen szó nincs is)
Valamint a "nem érdekel Ő" az sem halad valami fényesen, sőt...
Kínzás felsőfokon. Mindig amikor már lemondok Róla, akkor kiderül róla valami, új képet látok róla vagy egyszerűen valaki rákérdez, hogy mi van vele...

Most akarom a szombatom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése