Tanulni vagy nem tanulni, ez itt a kérdés?

"Halálnak halálával halsz."

Fenti jelmondatnak fogalma miatt keltem fel hétkor, hétvégén. A nagyszerű és utánozhatatlan fogalom neve (vagy bármi is az): figura etymologica*. Ha mást nem is, ezt biztosan fogom tudni a holnapi irodalom TZ-ben. Szerencsémre mondhatom, hogy két gyönyörű szerzőről - akikről főleg kell tudni mindent ebben a témában - majdnem mindent tudok. Megjegyzem Dante nagy hatást gyakorolt rám közvetve (Karen Chance: Cassandra Palmer sorozat) és Villon is egy kedves fazon lett, miután róla kellett rejtvényt csinálnom az összefoglaló órára. 
A bajaim a fogalmakkal kezdődnek és a szerzőkkel végződnek. Sajnos gyér memóriám van és, ha még a fotografikus részt is nézzük: hatszázharminc kérdés mellé még 25 fogalom az nem jövedelmező. Igen, megközelítőleg hatszázharminc kérdést nézegettem át, hogy kellően felkészült legyek a holnapi ECDL vizsgámra - megjegyzem a többi részét eme vizsgának imádtam, ezt viszont figura etymologica-i jelmondatommal tudnám jellemezni (igen, az ott a bejegyzés tetején). 
Pedig nem mondhatnám, hogy 1; hülye lennék az informatikához. Viszont ez olyan nagyfokú elmélet, hogy én azt el nem tudom képzelni. Hálát adok az égnek, hogy volt informatika tanárom nyolcadikba végig azzal szívatott minket, hogy elméletet kérdezett - jó, ötödiktől kezdve azzal szívatott, meg a kettes számrendszerrel... 2; nem kaptam támogatást. Mostanában (haha, tavaly év végén mondták először) sokszor kapom meg azt a bűvös mondatot, hogy: "Neked majd csak az egyetemen lesznek bajaid, de csak azért, mert olyan könnyű lesz." -> szeretném, ha valaki elmagyarázná nekem, hogy miért lesz könnyű nekem az egyetem? xD
Ha már támogatás, akkor kis ösztönzés: "Tőled elvárjuk, hogy sikerüljön." Remélem mindenki teljes mértékben az én álláspontomon van, ami ezt takarja: "Na, b+ és ha megbukok, akkor már nem is vagyok jó? Akkor már csak vagyok?" Szóval, informatika területén szeretem, ha néha egy-két szóval megjegyzik, hogy jó vagyok - nem az EGOmnak, hanem a hitemnek kell.
Amúgy az informatika az egyetlen tantrágy (mármint tanulós tantárgy), ahová még a semminél is kevesebbet tanulok - mert az csak úgy jön. Azt egyáltalán, hogy lehet tanulni? Mert oké, hogy látod a gombokat fent, de akkor jobb esetben még olvasni is tudsz = el tudod olvasni, hogy az a gomb mit csinál. (Igen, a ne legyek tanár és a legyek tanár vitatkozik bennem, eléggé. Mindenesetre ECDL oktató nagyon szeretnék lenni.) Valószínűleg ezért is érzem hülyének magam, amikor megkérdezik tőlem, hogy az informatikára hogyan készülök... (Hazudni szoktam, hogy ösztönözzem a népet a tanulásra, de ez kegyes hazugság.)
De, hogy mennyit tanultam az ECDL-re, aztán kb. ennyi maradt meg bennem (bár nem hiszem, hogy teljesen helyes, de ezt szűrtem le belőle): minden periféria, amit be lehet dugni a számítógépbe. 
Szóval, akkor holnapra még át kell néznem az irodalmat, mert a hülye fogalmak és szerzők (da Todi és a bartai) fognak a sírba vinni. Haha, bár lehet, hogy a szerzőkhöz művet is kéne kapcsolni... 
Irány a metaforák, perifériák világa!

A figura etymologica legyen veletek!

Ez a gyönyörűséges fogalom ezentúl jelmondatom lesz, s a kis őzike akármicsodámnak, amit ma rajzoltam ez lesz a neve.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése